გაკვეთილის გეგმა
გაკვეთილის გეგმა
მასწავლებლის სახელი, გვარი, პირადი ნომერი: მაგული დეკანაძე, პ/ნ 61009008228
საგანი- ფიზიკა
სწავლების საფეხური/კლასი: VIII-კლასი
მოსწავლე რაოდენობა: 19 მოსწავლე
სსსმ მოსწავლე არ არის კლასში.
გაკვეთილის თემა: დენის ძალა, დენის ძალის გაზომვა.
მიზანი: მოსწავლეს შეუძლია ყოველდღიურ
ცხოვრებაში მოხმარებული ელექტრული
ცხოვრებაში მოხმარებული ელექტრული
ხელსაწყოების მოქმედების პრინციპის
ახსნა და ელექტროობასთან დაკავშირებული
კონკრეტული
ახსნა და ელექტროობასთან დაკავშირებული
კონკრეტული
პრობლემის გადაჭრის გზების პოვნა.
ესგ სტანდარტთან კავშირი:
ფიზ.VIII.7 მოსწავლეს შეუძლია მარტივი
ელექტრული და მაგნიტური მოვლენების კვლევა.
ელექტრული და მაგნიტური მოვლენების კვლევა.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
- ატარებს ცდებს დამუხტული
- სხეულების ურთიერთქმედების შესასწავლად,
- აანალიზებს და გამოიტანს შესაბამის დასკვნებს;
- რაოდენობრივად ახასიათებს დენის
- ძალის, ძალის დამოკიდებულებას მათ განმსაზღვრელ
- სიდიდეებთან;
- აგებს ელექტრულ წრედს გამტართა
- მიმდევრობითი შეერთებით,
- იკვლევს რაოდენობრივ
- კავშირს ელექტრული წრედის
- მახასიათებელ პარამეტრებს შორის;
- ხსნის ყოველდღიურ ცხოვრებაში
- მოხმარებული ელექტრული
- ხელსაწყოების მოქმედების
- პრინციპს და პოულობს ელექტრობასთან
- დაკავშირებული კონკრეტული პრობლემების
- გადაჭრის გზებს;
№
|
აქტივობის აღწერა
|
მეთოდი/
მეთოდე
ბი |
კლასის
ორგანი ზების ფორმა |
სასწავლო
რესურსები |
დრო
|
თითოეული
აქტივობის
ბოლოს მისაღწევი
შედეგები |
1.
|
კლასის ორგანიზება:
მისალმება, გაკვეთილის
თემისგაცნობა,
მოსწავლეებთან ერთად წინასწარ შემუშავებული ქცევების შეხსენება |
ვერბალუ
რი ახსნა |
მთელი
კლასი |
2 წთ
|
მოსწავლეებმა იციან და
იცავენ დროის
ლიმიტს. გაეცნენ
გაკვეთილის მიზანს
და შეფასების
კრიტერიუმებს. | |
2.
|
საშინაო ცდის
ანალიზი |
ექსპერი
მენტი |
ჯგუფის
ლიდერები |
ლურსმანი,
სპილენძის მავთული,
ჩამრთველ
ამომრთველი,
ბატარეა,
კომპასი.
|
5 წთ
|
მოსწავლეებს შეუძლიათ
ექსპერიმენტის
ჩატარებითა და
დაკვირვებით
დასკვნის გამოტანა. |
3.
|
წინარე ცოდნის
გააქტიურება:
მოსწავლეები გაიხსენებენ
როგორ მოძრაობენ ლითონში თავისუფალი ელექტრონები და თავისუფალი
ელექტრონების ქაოსური
მოძრაობა იწვევს თუ არა მაგნიტურ და სითბურ მოქმედებას.
ვუსვამ შემდეგ შეკითხვებს:
1.რას ეწოდება
ელექტრული დენი.
2. რის გარშემო არსებობს
მაგნიტური ველი.
3. როგორი მუხტი
არსებობს უძრავი მუხტის გარშემო.
4. რა არის მაგნიტური
ველის წყარო.
5. რას ეწოდება
მაგნიტური წირი
6. რაში მდგომარეობს
მარჯვენა ხელის პირველი და მეორე წესი.
7.რას ეწოდება
ელექტრომაგნიტი და რა დანიშნულება აქვს ელექტრომაგნიტს. |
კითხვა
პასუხი |
მთელი
კლასი |
სახელმძღ
ვანელო |
10 წთ
|
მოსწავლეებს ჩატარებული
ცდის საფუძველზე შეუ
ძლიათ
თვისებრივად
ანალიზის გამოტანა. |
4.
|
კავშირი ძველსა და ახალ
მასალას შორის.
1.როგორ მოძრაობენ
ლითონებში თავისუფალი ელექტრონები.
2. თავისუფალ
ელექტრონების ქაოსური მოძრაობა იწვევს თუ არა მაგნიტურ და სითბურ მოქმედებას და რატომ. |
გონებრივი
იერიში |
მთელი
კლასი |
სახელმძღ
ვანელო.
კომპიუტე
რი
|
3 წთ
|
მოსწავლეებს შეუძლიათ
დასკვნის გამოტანა
ელექტრული დენის
ლითონებში
მოწესრიგებულად
მოძრაობის შესახებ
|
5.
|
ახალი მასალის ახსნა:
სლაიდების საშუალებით
მოსწავლეები ხსნიან, რომ თუ გამტარში დამუხტული ნაწილაკები მიმართულად მოძრა ობენ, ე.ი
გადის დენი, მაშინ
გამტარი თბება და ყოველთვის იქმნება მაგნიტური ველი.
ვუხსნი ,რომ რაც უფრო
მეტი მუხტი გადის 1 წმ-ში გამტარის განივკვეთში, მით უფრო ძლიერია დენის მოქმედება. ელექტრული დენის
მოქმედების დასახასი
ათებლად
სარგებლობენ
დენის ძალის ცნებით. I=q/t.
ფორმულიდან
გამომდინარე მოსწავლეები
ასახელებენ ფიზიკურ სიდიდეებს:
I-დენის ძალაა,
q -გამტარის განივკვეთში
გამავალი მუხტი, t - დროის შუალედი, რომლის განმავლობაშიც მუხტმა გაიარა.
ვუხსნი,რომ SI სისტემაში დენის
ძალის ერთეულად მიღებულია 1 ამპერი (1 ა), ფრანგი მეცნიერის ანდრე მარი ამპერის (1775-1838წწ.) პატივსაცემად.
მოსწავლეები დენის
ძალის გამოსათვლელი
ფორმულიდან
გამომდინარე ადგენენ მუხტის გამოსათვლელ
ფორმულას და ერთეულს:
q=It ,
მუხტის ერთეულს
1კულონს(1)
კულონი არის ელექტრული
მუხტი, რომელიც 1 წმ-ში გადის გამტარის განივკვეთში 1ა მუდმივი დენის დროს.
სლაიდის გამოყენებით
ვუხსნი,რომ დენს ,რომელიც დროის მიხედვით უცვლელია, მუდმივი დენი ეწოდება. წრედში დენის ძალას ზომავენ ხელსაწყოთი, რომელსაც ამპერმეტრი ეწოდება. ამპერმეტრს მიმდევრობით რთავენ იმ უბანთან, სადაც დენი უნდა გაიზომოს. მიმდევრობითი შეერთება ეწოდება ისეთ შეერთებას, როდესაც ერთი გამტარის ბოლოს უერთდება მეორე გამტარის დასაწყისს, მეორე გამტარის ბოლო-მესამის დასაწყისს და ა.შ. ელექტრულ ხელსაწყოებთან მუშაობისას საჭიროა სიფრთხილე. |
მინი
ლექცია |
მთელი
კლასი |
პლაკატები.
ამპერმეტრი |
10 წთ
|
რაოდენობრივად
ახასიათებენ
დენის ძალის,
ძაბვის,
წინაღობის
დამოკიდებულებას
მათ განმსაზღვრელ
სიდიდეებთან.
|
6.
|
ამოცანების ამოხსნა ახალი
მასალის განმტკიცება |
წყვი
ლებში მუშაობა |
კრებული
|
5 წთ
|
მოსწავლეებს
შეუძლიათ
დენის ძალის
გამოსათვლელი
ფორმულის
საშუალებით
ამოცანების
ამოხსნა. | |
7.
|
დენის ძალის წრედის
აწყობა
ახსნილი მასალის
შეჯამება http://skoool.emis.ge/ maths.php#top |
ცოდნის
ტრანს
ფერი
|
მთელი
კლასი |
ვირტუალური
ლაბორატორია |
5 წთ
|
მოსწავლეები ეუფლებიან
კომპიუტერულ
ტექნოლოგიებს
ამასთანავე განიმტკიცებენ ცოდნას. |
8.
|
შეფასება
განმსაზღვრელი და
განმავითარებელი |
წვილები
აძლევენ ერთმანეთს
განმავი
თარებელ
შეფასებას.
განმსაზ
ღვრელი
შეფასებით
შევაფასებ 5 მოსწავლეს. |
2 წთ
|
მოსწავლეებს
შეუძლიათ
კრიტერიუმებზე
დაყრდნობით
საკუთარი თავის
შეფასება. | ||
9.
|
საშინაო დავალება -ამოცანები
კრებულიდან |
Comments
Post a Comment